Porcina cea de tainã

Paranoia imbecilã pe care ne-a trezit-o gripa porcinã (dupã alte surse, “gripa porcoasã”) nu poate decât sã arate ce masã fricoasã, manipulabilã şi zerodoctã este românimea de rând. Pulimea din care tu, cititorule, poate cã nu faci parte pentru cã mã citeşti pe mine, iar eu te luminez pentru cã sunt înţelept.

Amintesc cã eu nu sunt medic, sunt doar un Vasile sceptic care citeşte, de felul lui, mai multã literaturã ştiinţificã decât ficţiune. Cu siguranţã sunt mai prost informat decât studenţii eminenţi la medicinã, dar ştiu mai multe decât loazele din aceeaşi facultate.

Sã facem un fachiu (“frequently asked questions”). Pornim de la premisa cã epidemiile nu mai sunt ca când era bunica fatã şi holera umbla din casã în casã (ca sã-l parafrazez pe Puţea, pardon, Ţuţea).


Ce pizda mã-sii este AH1N1?
Rudã cu R2D2 şi C3PO, AH1N1 este un subtip al temutului virus gripal de tip A. AH1N1 este cea mai frecventã pricinã de gripã la oameni, de când s-a inventat aceastã minunatã boalã. AH1N1 se mai întâlneşte la guiţ-guiţ şi la cotcodac. Virusul, de felul lui, este alcãtuit din areneu (un fel de strã-adeneu), or acesta mai pierde/adaugã uneori câte-un pixel la replicare, ducând pe cale darwino-mendelianã la apariţia unei noi tulpini de virus. Când apare o tulpinã nouã, trebuie sã o iei, în principiu, de la cap cu nãscocirea unui vaccin.

Cheie: Super-mega-hiper-über-gripa porcinã nu este nici mai mult, nici mai puţin decât O GRIPÃ.

Este, într-adevãr, o gripã mai tare fiindcã a ciupit material genetic de la vreo patru tulpini: ãsta e un fenomen foarte interesant care se întâmplã când aceeaşi celulã e simultan bolnavã de mai multe gripe. Jacobs 3 în 1 pentru geneticişti.

Aoleu! E un mutant! Acest lucru s-a mai întâmplat?
Acest lucru tinde sã se întâmple în fiecare iarnã, e ca o tradiţie de Crãciun a celor trei familii de gripã, inspirat botezate A, B şi C.

Prietenul nostru AH1N1 s-a fãcut vinovat de “gripa spaniolã” din iarna 1918-1919, a mai avut câteva ieşiri mãrunte în lume, a colaborat deseori la banalele gripe sezoniere sau a dormit liniştit în gãina, respectiv porcul de domiciliu.

Cheie: Sfârşitul lumii nu vine în fiecare an deci nu va veni nici acum.

Dacã au murit spaniolii, pot sã mor şi eu?
Bineînţeles! Nu te împiedicã nimic sã mori de gripã porcinã. De la orice gripã se moare, mai ales dacã faci ca mine (nu te duci la doctor, te tratezi dupã ureche et co.) fãrã sã fii deştept ca mine. Probabil fumezi, mãnânci numai şaorma şi n-ai pic de imunitate.

Rata mortalitãţii în cazul super-gripei noastre e mai mare decât a gripei de anul trecut sau a gripei dinaintea ei, dar nu e tragicã. De la faptul cã avem de-a face cu o gripã mai ţeapãnã decât în alţi ani pânã la panicã generalã şi stare de asediu e cale tare lungã, dragile mele Minţi Inflamate.

Cea mai tâmpitã gripã cu care s-a confruntat vreodatã omenirea a fost antemenţionata gripã spaniolã de dupã primul rãzboi mondial, când peste 2,5% din cei care s-au îmbolnãvit au belit carasul. Un “case-fatality ratio” de 2,5 la sutã înseamnã cã, dintr-o sutã de oameni care capãtã boala, doi crapã şi unul era cât pe-aci.

Acum sã introducem în ecuaţie un factor decisiv: în 1918, mult mai mulţi oameni locuiau în bordeie şi se ştergeau la cur cu coceni. Mizeria era de o mie de ori mai mizerabilã decât acum, Europa era în ruine şi oamenii fãceau tifos şi dizenterie mai des decât îşi fac azi leasing sã-şi ia maşinã.

Hai sã aflãm rata mortalitãţii pentru gripa porcinã “pe stil nou”. Vom studia SUA pentru cã voi, cititorii mei, aveţi un calculator acasã deci nu sunteţi nişte mexicani nespãlaţi. Astã-varã, circa 40.000 de americani se îmbolnãviserã şi 263 dãduserã ortul popii. O socotealã simplã ne dã o ratã a mortalitãţii (în condiţii de ţarã civilizatã) de 0,6 la sutã.

Trebuie sã avem în vedere şi cã foarte, foarte mulţi oameni au stat frumos în casã, şi-au fãcut ceai fierbinte şi au lãsat gripa porcinã sã treacã de la sine fãrã sã ştie cã-i porcinã.

Cheie: Gripa porcinã (ghinionişti: 0,6%) e mult mai nasoalã decât o gripã obişnuitã (sub 0,1%) dar mult mai lejerã decât o gripã nasoalã (2-3%) şi infinit mai suportabilã decât o boalã adevãratã, de pildã ciuma bubonicã (40-60% în epocile de tristã amintire când nu exista tratament).

Deci pot sã stau liniştit?
Da. Când iese vaccinul pe piaţã, cumpãrã-l şi înţeapã-te, cã nu-i dat de Satana, cum delireazã acei oligofreni care se opun şi unui anume paşaport. De asemenea, nu sta la coadã dupã vaccin chiar din prima zi, o sã fie aglomeraţie şi poţi lua alte gripe.

Cheie: vezi-ţi de viaţa ta în mod normal, iar dacã tuşeşti, îţi curg mucii şi ai febrã, du-te la medicul de familie şi evitã sã scuipi în cafeaua persoanei iubite.

Nu-i mai bine, totuşi, pentru sãnãtatea publicã sã ne panicãm?
Nu. Tot tãmbãlãul ne face sã uitãm adevãratele miracole ale vieţii în România, de pildã faptul cã suntem ţara europeanã cu cei mai mulţi tuberculoşi. Tuberculoza se transmite cam la fel de uşor ca gripa porcoasã, omoarã peste o mie de români anual şi chiar ar trebui eradicatã.

Cheie: Aia a fost bunã la vremea ei, pentru poeţi.

Plimbã-te prin prezenta categorie:
  • 61 comentarii la “Porcina cea de tainã”

    1. da ai dreptate.problema e ca in 1918 nu existau aceste vaccinuri atat de performante fata de care virusurile au reusit sa dezvole aceasta imunitate.la fel cum noi evoluam, evolueaza si microorganismele.Tulpina AH1N1 determina(pe langa celelalte gripe) detresa respiratorie(ARDS-pe englezeste) sindromul plamanului alb, de care vorbea dr.Cercel mai ieri-de ce alb?ca asa se vede pe radiografie plamanul, care in mod normal trebuie sa fie negru.speculatiile sunt nesfarsite in acest domeniu.chiar studenti la medicina am auzit spunand ca gripa nu exista, totul este o mare conspiratie .cam greu de crezut asta.promit totusi ca voi intreba oameni din domeniu infectioaseler in speranata de a (ma) lamuri si voi face un post legat de acest subiect.

          Asta a zis sticladementa la 3 Noiembrie 2009

    2. Pai… da! Gripa => pneumonie => mega-pneumonie => ARDS!

          Asta a zis Vasile la 3 Noiembrie 2009

    3. da, dar cate gripe netratate trebuie sa ajungi acolo!

          Asta a zis sticladementa la 3 Noiembrie 2009

    4. Oricum, daca e sa punem toata situatia in termeni Peter Griffin, avem de-a face cu un “more powerful astronaut” si nu cu un “astronaut cowboy millionaire” cum urla presa apocaliptica.

          Asta a zis Vasile la 3 Noiembrie 2009

    5. aici ai dreptate,dar e tipic presei.gripa e o afectiune usor de inteles de catre mase, si accesibila, ca sa zic asa.de aici si super-interesul acordat:)).sunt o tarla de alta afectiuni, mai grave, care ridica probleme majore in lumea medicala(tuberculoza la noi, ca si HIV-ul, HPV-ul etc).insa nici nu trebuie minimalizata seriozitatea acestei epidemii, pentru ca totusi este mai bine sa previi, decat sa tratezi.

          Asta a zis sticladementa la 3 Noiembrie 2009

    6. Corect! E bine sa previi – sa inveti oamenii sa mearga la medic cind au simptome de gripa, respectiv sa stea in casa cind medicul le-a spus ca au gripa.

      Nu e bine, in schimb, sa bagi oamenii in sperieti cu Mega-Ciuma. Mai apar si babele isterice care caraie ca “miroase se la o posta a manipulare masona. sa se vaccineze ei, elitele, in direct si vom face si noi asta. producatorii vaccinului au refuzat propunerea facuta la o televiziune din usa. de ce oare???”, ceea ce nu s-ar fi intimplat daca mas-mediile ar fi abordat subiectul cu mai mult tact.

          Asta a zis Vasile la 3 Noiembrie 2009

    7. De asemenea, mas-mediile au subiecte foarte fierbinti de care s-ar putea ocupa, cum ar fi ca in caminele Arhiepiscopiei noastre cuviosii calugari si-o trag in fund cu alti cuviosi calugari.

          Asta a zis Vasile la 3 Noiembrie 2009

    8. Mersi pentru porţia de râs, talentate scrib. Merge bine la un ceai cu lǎmâie. ;)

          Asta a zis Bezbojnicul la 4 Noiembrie 2009

    9. Aoleu! Bezbojnicul a contractat si el virusul ucigas?

      Daca da, oricum e mai bine decit sa te babardeasca preafericitul Pafnutie.

          Asta a zis Vasile la 4 Noiembrie 2009

    10. Despre gripa, pentru cei interesati, intr-un mod didactic: http://www.merck.com/mmpe/sec14/ch188/ch188d.html Apropos de 1918, s-a ajuns la concluzia ca sursa tulpinii a fost reprezentata de muncitorii chinezi care au sapat transee prin Franta, in primul razboi mondial. La un moment dat, tulpina H1N1 a disparut, reaparand sub forma “gripei rusesti” prin ’70. Problema cu virusurile gripale e ca sunt de tip ARN, nu prea dispun de fidelitate in transcriere si beneficiaza din belsug de variatii antigenice, thus de noi subtipuri etc.

          Asta a zis Imperatrix la 4 Noiembrie 2009

    11. Da’ pana la urma eu zic ca daca bem cu totii mult-mult iaurt d-ala cu ferment bun pentru imunitate, pot face virusurile porcine, cabaline, aviare [...] cate shifturi antigenice vor, ca tot nu se mai atinge nimic de noi.

          Asta a zis Imperatrix la 4 Noiembrie 2009

    12. Iti dai seama ce si-ar mai vinde Danone cacaturile daca le-ar promova ca “utile in profilaxia gripei porcine”?

          Asta a zis Vasile la 4 Noiembrie 2009

    13. Frumos, bine structurat articolul, dar dumneata tot meriti o urinare in coafura pentrul simplul fapt ca citesti mai putina fictiune decat literatura stiintifica. ‘ra-ti ai ‘recu de docti.

          Asta a zis Theo la 4 Noiembrie 2009

    14. Maestre, mai dǎ un add pe mess.

          Asta a zis Bezbojnicul la 4 Noiembrie 2009

    15. Ideea cu vaccinarea nu este buna! Cel mai bine te ocupi sa pui pe picioare sistemul imunitar (echinaceea, vit C, propolis, samd) si apoi sa gandesti pozitiv. Si cu asta basta! Zi buna!

          Asta a zis Priceputeanu la 4 Noiembrie 2009

    16. http://www.antivaccin.tk

          Asta a zis JeAnne Dark la 4 Noiembrie 2009

    17. @JeAnne, sper ca glumesti, altfel poti sa-ti bagi teoria conspiratiei in cur.

          Asta a zis Vasile la 4 Noiembrie 2009

    18. bravo, in sfarsit unul cu cap in blogosfera.
      eu ma lupt cu morile de vant cretine, cu niste teenageri care cred primul clip ce apare pe youtube si nici nu ii duce capul sa verifice informatia macar pe wikipedia.
      asta e viitorul tarii.

      http://ndrey.com/nu-acceptati-vaccinul-impotriva-gripei-porcine/ (nu sunt eu autorul blogului…)

          Asta a zis andi la 4 Noiembrie 2009

    19. @Priceputeanu ideea cu vaccinarea e cit se poate de buna, ideea de a inghiti tot felul de gogosi online e cit se poate de rea. E adevarat, orice preparat de genul contine MERCUR *buhuhu!*, cam cit un sandvis cu ton din conserva.

      Vaccinul anti-porcina e la fel de sigur ca orice vaccin antigripal dar, ca si orice alt produs medical nou, ii face pe unii sa delireze si sa puna filme timpite pe youtube.

      @andi te salut cu stima. Astept cu interes miscarea “NU ACCEPTATI TEORIILE CONSPIRATIONISTE! SUNT NISTE CONSPIRATII!”

          Asta a zis Vasile la 4 Noiembrie 2009

    20. haaaaaaa, coaie esti in BLOGOSFERA =))

          Asta a zis rake la 4 Noiembrie 2009

    21. @rake am pierdut jocul.

          Asta a zis Vasile la 4 Noiembrie 2009

    22. imi mentin parerea cu vaccinarea ca masura stupida in cazurile astea. Sunt medic si stiu ce vorbesc. E adevarat ca se face un bine, dar se fac si 5 rele pe langa (aiurirea sist imunitar, aparitia de mutatii ale sist imun,, dezechilibre hormonale si in cazurile cele mai nasoale cancere sau chiar mai rau, paralizii. Chiar nu e de joaca cu vaccinurile! QAD

          Asta a zis Priceputeanu la 4 Noiembrie 2009

    23. Scan dupa parafa or get the fuck out! :)

          Asta a zis Vasile la 4 Noiembrie 2009

    24. P.S. acupuncturist, bioenergoterapeut, reptilian ≠ medic

          Asta a zis Vasile la 4 Noiembrie 2009

    25. Tin sa completez: in momentul in care afirmi ca un vaccin antigripal (cu virusu’ matrasit in formol) naste “dezechilibre hormonale”, paralizii si cancer, oricit ai fi de medic (prezumtie – internetul e intotdeauna sincer) esti un medic prost si ar trebui sa te apuci de cusut goblenuri.

      P.S. nu stiu cit de tare pot sublinia si re-re-sublinia ca apelul la autoritate (“sunt medic minca-t-as”) nu e un vaccin impotriva prostiei.

          Asta a zis Vasile la 4 Noiembrie 2009

    26. vasile, vad ca esti sceptic, ceea ce e rar si bine:)
      recomand serialul Penn & Teller Bullshit. 7 sezoane de junk science si bullshit. nici nu stii daca vrei sa razi sau sa plangi de prostia omeneasca. oricum, razi de mori cum isi bat astia joc…

      uite pe youtube niste episoade:
      http://www.youtube.com/watch?v=OCHsHcD3pLA&feature=PlayList&p=78B56A4B4154A53E&index=0&playnext=1 (3 parti)
      si
      http://www.youtube.com/watch?v=mokuDHh0nkg (3 parti)

      toate sezoanele se gasesc pe torrenti, evident:P

          Asta a zis andi la 4 Noiembrie 2009

    27. QED.

          Asta a zis Vasile la 4 Noiembrie 2009

    28. d.p.m.d.v. asta este cel mai bun articol despre gripa porcina pe care l-am citit pana acum, si am citit cateva :)

          Asta a zis Dan la 4 Noiembrie 2009

    29. @Dan perfect de acord.

          Asta a zis Vasile la 4 Noiembrie 2009

    30. Felicitari! Sper sa fi lamurit si persoanele care faceau ieri aglomeratie la institutul Bals pt ca li s-a parut ca stranuta si voiau sa vada dinainte daca nu fac gripa…

          Asta a zis califlor la 4 Noiembrie 2009

    31. vasile, vezi ca am lasat un comment cu linkuri si e posibil sa fi intrat la spam, ca mie imi tot zice ca asteapta moderare…

          Asta a zis andi la 5 Noiembrie 2009

    32. E extrem de periculos sa propovaduiesti, cu autoritatea conferita de titulatura de medic, mesaje anti-vaccinare, cu atat mai mult alaturand motive de tipul celor de mai sus. Domnule Priceputeanu, eu va rog sa-mi prezentati studii relevante care sa demonstreze corelatia biostatistica dintre un vaccin anti-gripal si morbiditatile descrise. Ca sa nu mai punem la socoteala ca, desi vaccinul viu atenuat (deci cu tulpini doar oleaca virulente) este in mod detasat superior celui inactivat, produsele romanesti, mai ales proaspatul anti-gripa-porcoasa lansat de Cantacuzino, sunt de tip INACTIVAT. Deci *ciuciu* genom, numai niste amarate de proteine din invelis. Pt. polio v-ati vaccinat? Poate *datorita* dumneavoastra o sa reusim sa iesim din statusul de tara “polio-free”! [Eh, ca vaccinurile, si intreaga asistenta medicala, de fapt, predispun la o selectie naturala negativa si dezavantajoasa pt. omenire... e o alta discutie. :D]

          Asta a zis Imperatrix la 5 Noiembrie 2009

    33. @andi gasit, aprobat, multumesc! Voi tine cont de recomandare.

          Asta a zis Vasile la 5 Noiembrie 2009

    34. mad, parerile sunt impartite (Vasile) da` eu spun ca iti este “e mai usor sa ironizezi ceea ce nu intelegi” si imi mentin pozitia fatza de vaccinuri. Poate daca ai renunta la bascalia ieftina postata mai sus (mod de aparare fals impotriva noutatilor) si ai citi articole de pe site`urile serioase de medicina. Nu mai pierde vremea ca nu`i de gluma. Daca o tii serios, te invit sa postezi un filmuletz in care matale iti faci vaccinul. Selectia poate fi si naturala, accidentala sau bazata pe prostie. Go for it! ;)

          Asta a zis Priceputeanu la 5 Noiembrie 2009

    35. De bine, de rau, bascalia mea ieftina (la care fac apel doar ca sa ajung si la cititorul de rind, fiindca un text destinat exclusiv specialistilor ar fi plictisitor) e mai bine sustinuta stiintific decit noutatile dumitale.

      E suficient sa lecturezi trimiterile din subsolul Wikipediei, la capitolul “posibile complicatii ale vaccinului H1N1 pe 2009″ ca sa te lamuresti asupra subiectelor mai fierbinti: compusii mercurului, squalena si GWS, suspiciunea riscului de Guillain-Barre (pentru profani, “paralizia”) etc.

      Acele trimiteri nu sunt culese din sant, ci duc la institutii prestigioase, de la universitatea din Chicago pina la OMS.

      Cit despre “disfunctii hormonale” (serios?!), contaminare genetica, cancer si fetusi avortati, toate sunt rodul laturii intunecate a internetului, anume ca orice psihopat de-alde David Icke poate pune filme pe youtube. Si cu cit absorbim mai multe imbecilitati conspirationiste (“ADEVARUL ADEVARAT!”), devenim mai prosti dar ne simtim mai destepti. Vicios rau accesul la mas-medii…

      Vaccinul “nou” e fabricat in acelasi mod ca vaccinul pentru gripa sezoniera, pe care tocmai mi l-am facut in dimineata asta. Cind voi avea ocazia, am sa ma vaccinez si impotriva gripei porcine (filmat, daca doresti dumneata!), evident daca pretul dozei nu va fi ridicol.

      Dvs., domnule doctor, ati fi facut parte in 1790 din grupurile care urlau ca vaccinarea impotriva variolei te transforma in vaca?

      D-soara Imperatrix (care activeaza si dinsa in domeniul medical) a punctat bine: vrem dovezi serioase, vrem date biostatistice. Noi le putem oferi. Matale ce ne dai?

          Asta a zis Vasile la 5 Noiembrie 2009

    36. buuuuuuuuuuuurn

          Asta a zis Theo la 5 Noiembrie 2009

    37. În altă ordine de idei, eu, laicul, aş fi pur şi simplu interesat câte cazuri de complicaţii sau “cancere şi paralizii” s-au înregistrat în istoria accesibilă statistic.
      Fără să ştiu, oricum mi-aş da hazardat cu părerea că vaccinul îţi poate crea probleme cel mai probabil dacă foloseşti un ac nesteril, şi cam atât, fiind vorba de cazuri cu o şansă palpabilă de “reuşită”.
      OZICBINE?

          Asta a zis Theo la 5 Noiembrie 2009

    38. @Theo riscul de hipermegaparalizie comentat aici de un nene profesor la o mare facultate de medicina:
      http://vaccinations.suite101.com/article.cfm/h1n1_swine_flu_and_guillainbarre_paralysis

      Pe scurt:

      Using the latest figures, a back of the envelope calculation looks something like this:

      * Without vaccination, one’s risk of GBS is one or two per 100,000 people.
      * Vaccination may (or may not) increase the risk by less than a tenth of one case per 100,000. The risk would be something like one in two million.
      * The risk of death from H1N1 influenza (the disease) is unknown at this time; it may be as low as one percent, or as high as ten percent. If it is one percent, the risk of death is one thousand per 100,000 cases.

      Most public health experts say the risk of vaccination is very low, while the risk of H1N1 swine flu is significantly higher.

          Asta a zis Vasile la 5 Noiembrie 2009

    39. bah…da daca ne facem vaccinu ne transformam in zombi?
      si porma il urmarim pe will smith sau pa Milla Jovovich? io votez cu a doua

          Asta a zis animaloo la 5 Noiembrie 2009

    40. Te transformi in porc. Te rugam sa astepti gripa zombina daca poftesti la astfel de distractii.

          Asta a zis Vasile la 5 Noiembrie 2009

    41. Desi n-as vrea sa ma aventurez mai departe, mi-ar placea ca dl Priceputeanu sa-mi recomande totusi cateva site-uri medicale d-astea serioase (banuiesc ca revistutele mondene de tip NEJM sunt excluse)!
      Bun, eu inteleg sa-ti fie frica de Guillain-Barre dupa ce ai citit prospectul [incidenta extrem de mica in populatia generala, greu de spus daca exista intr-adevar corelatie, sanse sa faci oricum si stand nevaccinat daca esti tu foarte ghinionist], ca si cand ti-ar fi frica ca daca iei un algocalmin faci agranulocitoza, si sa iei decizia de a nu te vaccina. Absolut in regula! Dar sa iei in seama si sa dai sfara in tara despre toate schizofreniile vazute prin mediile de informare de pe la noi… Unul dintre argumentele OTV: In cadrul epidemiei de gripa spaniola din 1918, ~”toti cei VACCINATI au murit, restul de nevaccinati le-au stat la capul patului, i-au oblojit si si-au vazut de treaba”. Vaccinati cu ce exact? In niciun caz cu anti-gripal. ALO, CNA-ul??? Ne aflam in 1918, an de gratie in care gripa se considera a fi data de maretul bacil Haemophilus influenzae, nicidecum de virusul gripal, care oricum a fost inoculat pe ou embrionat de gaina abia prin anii ’30. Dezinformarea si bramburirea sunt incredibile, iar oamenii asculta si cred. Ce presa e asta, si de ce nu exista o cenzura a veridicitatii informatiilor, sau macar a verosimilului lor?!

          Asta a zis Imperatrix la 5 Noiembrie 2009

    42. nu vei gasi niciodata date oficiale despre efectele nocive ale vaccinurilor decat pe site`urile celor mai nonconformisti (conspirationistii) – iti dai seama ca daca, cineva face publice rezultate nocive la adresa produselor marilor corporatii, in secunda 2 este mazilit? Idem si cu teoria designului inteligent care a zdruncinat teoriile creationismului (in viziunea religioasa) si cea evolutionista (darwinista)…

          Asta a zis Priceputeanu la 6 Noiembrie 2009

    43. Chiar mi-ar placea sa stiu ce specialitate practici. Cel mult medicina de familie, sper.
      Pentru ca eu nu pot sa cred ca, in epoca “evidence-based medicine”, tu imi vorbesti de efecte nocive care sunt ascunse de catre institutiile efectorii/de control, dar care ajung totusi la urechea conspirationistilor! Adica tu vrei sa-mi spui ca sunt cazuri de maladii severe ascunse in mod deliberat de un CDC, dar de care tot se afla partial, si fara dovezi conexe? Pai daca sunt atat de jmecheri aia de controleaza sanatatea publica, nu crezi ca ar face tot ce le sta in putinta sa nu se mai afle NIMIC, EVER, de cazurile alea?? Studiile clinice sunt astazi instrumente hipertrofiate si extrem de bine puse la punct ca sa mai poata fi pacalite. Sunt prea multe interese concurentiale. Daca vreun vaccin ar fi foarte nasol, companiile concurente l-ar ingropa fara regret.
      * Nu cred ca e bine ca ai aruncat cu teoria designului inteligent pe saitul ‘cesta *

          Asta a zis Imperatrix la 6 Noiembrie 2009

    44. De unde isi iau conspirationistii datele? Si cine le face interpretarile statistice? Serios vorbind. Eu nu va vad in stare de meta-analize si alte prostioare d-astea. Si nu prea se cade sa arunci pisica in diferite curti pe considerente de statistica ochiometrica. In fine, discutiile astea sunt imposibil de finit.

          Asta a zis Imperatrix la 6 Noiembrie 2009

    45. @Priceputeanu

      Domnule doctor, va rog frumos sa va bagati teoriile dumnezeiste si conspirationiste in inteligent proiectatul Dvs. cur si sa va mutati in Texas.

      Acolo s-ar putea sa gasiti triburi troglodite care practica o metoda stiintifica “alternativa” unde dovezile sunt redundante si logica e un fel de bambilici.

      Aici suntem intr-o (margine de) Europa mai luminata din punct de vedere stiintific.

      In iunie 2007 Comitetul pentru cultura, stiinta si educatie al Consiliului Europei a publicat raportul intitulat chiar “Pericolele creationismului in educatie” unde scrie cam asa:

      “Creationism in any of its forms, such as ‘intelligent design’, is not based on facts, does not use any scientific reasoning and its contents are pathetically inadequate for science classes.”

      Fuga la Google Translate, poate nu intelegi pasajul de mai sus si talmacirea in limba celta sau traco-ilira e mai potrivita pentru virsta istorica a gindirii dumitale.

      P.S.

      Daca si d-ta faci confuzia pe care un alt cititor o facea sub un articol anterior (cum ca teoria evolutiei = abiogeneza), pune mina si lectureaza mai adinc.

      Teoria evolutiei (multumim, Darwin! multumim, Mendel!) a fost dovedita cu atita succes incit a devenit incontestabila.

      Geneza abiotica e cu totul alta gisca in alta traista (si cistiga si dinsa teren cu o viteza fulminanta, dar sa nu uitam ca savantii nostri incearca abia de citeva decenii sa reproduca ceea ce s-a intimplat de-a lungul a sute de milioane de ani).

      Nu poate decit sa ma intristeze amarnic ca un om care are o CITUSI DE MICA TANGENTA cu ORICE stiinta poate sa nege fapte sustinute de DOVEZI in favoarea unor aberatii fondate (in cel mai bun caz!) pe gogosi, langosi, ingerasi si vrajitori.

      Inapoi la Darwin contra martienii-arhangheli-calatori-in-timp: Sa zicem ca eliminam in mod absurd toate datele care confirma teoria evolutiei. Care sunt dovezile care sustin ipoteza ID? Zero. Or absenta dovezilor este dovada absentei. Ceainicul lui Russell.

          Asta a zis Vasile la 6 Noiembrie 2009

    46. P.P.S. ca sa nu ti se para ca am jignit SUA in intregimea lor, iti ofer si o felie din parerea Academiei de peste ocean.

      Science and Creationism: A View from the National Academy of Sciences, Second Edition
      http://www.nap.edu/catalog.php?record_id=6024

      “Designul inteligent” nu e decit creationismul incercand sa asimileze faptul ca omenirea a depasit etapa dumnezeului biblic.

          Asta a zis Vasile la 6 Noiembrie 2009

    47. filmul asta http://www.imdb.com/title/tt0387131/ poate o sa va mai lumineze …apoi o sa ziceti ca “asta e doar un film” – tot ce`i posibil sa aveti dreptate, dar se zice ca “fum fara foc nu se poate”

          Asta a zis Priceputeanu la 6 Noiembrie 2009

    48. Aici discutam in termeni stiintifici si facem schimb de argumente din minunatul domeniu al realitatii!

      Dumneata, prietene, esti un idiot daca acorzi incredere unei opere de fictiune (cuvint cheie: FICTIUNE). Si, mai ales, daca o prezinti drept dovada (mai grav, drept singura ta “dovada” de pina acum) intr-o polemica bazata pe argumente reale.

      ( In tonul asta: Fum fara foc nu se poate! “Miraculoasa aventura” a lui J. G. Ferreira DOVEDESTE ELOCVENT ca undeva la marginea pamintului e un zid care ne desparte de o lume populata de gramofoane vorbitoare! Cu aripi! )

      Probabil e un film bun, ca-i al individului care a facut “Cidade de Deus”, dar asta e complet irelevant in discutia noastra.

      Cumva faci parte din acei oameni care inca mai cred ca “Protocoalele inteleptilor Sionului” au fost un document autentic, ca OTV-ul a dat vreodata pe post ceva pertinent, ca David Icke este altceva decit un escroc care si-a dat seama ca teoriile conspirationiste se vind ca piinea calda?

      Cu parere de rau, venerabil Mare Maestru de gradul 33 al conspiratiilor, dumneata esti cel care are nevoie sa fie luminat.

          Asta a zis Vasile la 6 Noiembrie 2009

    49. pai dom’le, daca moare toata lumea astia de unde mai scot bani? banii se cheltuie, in societatea de azi e nevoie in mod constant de mijloace de a face bani (d-aia nu (prea?) sunt castigatori la loto in topul celor mai bogati oameni). Vrei sa spui ca datai marea corporatie se multumeste cu banii scosi dintr-o serie de vaccine care decimeaza populatia? dupa ce moare lumea, ce fac cu banii? joaca barbut intre ei? mult mai probabil ar fi sa fi inventat ei boala si sa vanda un vaccin care FUNCTIONEAZA pe care sa-l vanda pe bani grei…da si asta e tras de par.

          Asta a zis rake la 6 Noiembrie 2009

    50. Uau, unul din filmele mele preferate, recomand. Dar d-le Priceputeanu, e doar o FICTIUNE! Daca asta e marea dovada pot si eu sa afirm ca oamenii zboara, am vazut eu in Superman. :)

          Asta a zis Dee la 6 Noiembrie 2009

    51. Da, corporatiile pot fi considerate, in genere, destul de marsave. Na, cand cifra de afaceri e anual 20 bn $ (vezi Merck, care, fie vorba intre noi, oricum e Satana, mai ales de cand a bagat si vaccinul anti-HPV), interesele sunt mari. Adica pana la urma de ce sa nu pornesti o isterie de tipul “algocalminul ucigas” daca s-a descoperit ibuprofenul, un medicament mult-mult-mult mai scump si cu target mult mai trendy (gen… femei)? Pe cate site-uri romanesti n-am citit siderata despre. Si cum se trezeste presa din cand in cand din somnul comatos si incepe sa se alarmeze, “inflamand” si alte Minti sensibile, ca “numai la noi” se poate intampla asa ceva, ca afara e interzis si aici se vinde la liber! Iar el saracul e un antiinflamator grozav, si meta-analizele recente arata ca oricum nu e mai periculos decat un diclofenac, un paracetamol si altele. Dar de la a observa anumite subtilitati ale comertului medical pana la a te inscrie in Flat Earth Society…

          Asta a zis Imperatrix la 6 Noiembrie 2009

    52. ” Idem si cu teoria designului inteligent care a zdruncinat teoriile creationismului (in viziunea religioasa) si cea evolutionista (darwinista)…”

      of, tipic. luam o poveste scrisa acum 3000 de ani, introducem cateva cuvinte stiintifice si avem o teorie noua. ma dispera oamenii care au auzit o chestie, suna stiintific, nu se documenteaza si isi dau cu parerea.

      pe scurt, ce inseamna ID (intelligent design):
      prin anii 50 un judecator din SUA de undeva a hotarat ca in clasele de stiinta nu poti preda fapte ce nu se bazeaza pe cercetari stiintifice. adica faptul ca in 6 zile s-a facut pamantul, in a 7a s-a odihnit.

      disperati, cre(s)tinii din SUA, vazand ca pierd teren, au luat povestea biblica, au rescris-o cu termeni stiintifici, ba chiar au infiintat cateva institute de cercetare pe tema asta, si au incercat sa o introduca in clase sub forma de “stiinta”. din fericire, multi judecatori s-au prins.
      din pacate insa, fiecare district dintr-un stat SUA are comisia educativa proprie, si hotareste ce anume se preda si ce nu in districtul lor. si uite asa unii invata la orele de stiinta teoria creationista.
      trist, suntem in 2009, am ajuns pe luna, avem robot pe marte si sonda ce cauta alte civilizatii iesita demult sin sistemul nostru solar, dar unii cred ca ne-a facut un nene din lut si ca a avut loc o inundatie biblica, unde au murit dinozaurii. care, normal, au trait impreuna cu oamenii inainte de inundatie, deoarece pamantul are maxim 6000 de ani.

          Asta a zis andi la 6 Noiembrie 2009

    53. pamantul are peste 9000 de ani

          Asta a zis rake la 7 Noiembrie 2009

    54. la multi ani!

          Asta a zis Theo la 7 Noiembrie 2009

    55. ”Idem si cu teoria designului inteligent care a zdruncinat teoriile creationismului (in viziunea religioasa) si cea evolutionista (darwinista)…”

      Ochiului meu ii pute de asemenea a fault asupra limbii romane. Sau in orice caz o exprimare hiperstangace. As sugera o etapa in plus de suspendare.

          Asta a zis Theo la 7 Noiembrie 2009

    56. Sa speram ca cei care au facut vaccinul nu sunt la fel de inteligenti precum priceputeanu.

          Asta a zis hippiemuslim la 8 Noiembrie 2009

    57. domnule priceputeanu, sper ca sunteti veterinar sa stiu sa nu imi duc nici paduchii la dumneavostra.

          Asta a zis sticladementa la 8 Noiembrie 2009

    58. Ei, nici chiar asa. Ca nu le da decat vitamina C si propolis, n-are ce sa le faca rau…

          Asta a zis Imperatrix la 9 Noiembrie 2009

    1. 3 Trackback(s)

    2. Noi 3, 2009: uberVU - social comments
    3. Noi 4, 2009: Tweets that mention Utopia Balcanica » Blog Archive » Porcina cea de tainã -- Topsy.com
    4. Dec 3, 2009: Profilaxia şi tratamentul gripei AH1N1 | Ilar